Fettisdagen

skrivet den: 2009-02-24 klockan: 12:52:08 Kommentarer (2)
Idag är det, som ni alla säkert redan visste, Fettisdagen. Semledag.
Jag har turen att ha en mormor som bakar världens godaste semlor till oss, som vi sen får varje tisdag fram tills påsk
det känns ju inte sådär jättenyttigt, men en gång i veckan gör kanske inte så mycket, speciellt inte då jag har börjat träna som tusan.

Jag är en sådan människa som hatar mandelmassa, jag kan verkligen inte äta det, inte ens lite.
så därför köper jag aldrig semlor ute på caféer, för skrapar man bort mandelmassan så blir det ju alltid lite kvar och då får jag kväljningar.

Så nu har jag lite funderingar...

Tycker ni inte att dom borde börja sälja semlor utan mandelmassa också? jag vet ju att jag inte är den enda som inte äter det.




Och sen är det faktiskt så att iår har folk börjat fixa och trixa med semlorna, ha i bär i grädden, chokladsemlor osv.
Vad tycker ni om det?




Kommentarer
Postat av: amy

nejnejnej, mandelmassa är ju det bästa med semlor :D

2009-02-24 @ 14:12:48
URL: http://hejamy.webblogg.se/
Postat av: Veronica

Jag hatar också mandelmassa och därför vägrar jag äta semlor så håller med dig att dom borde göra semlor utan mandelmassa :) (Y)

2009-02-24 @ 20:28:00
URL: http://whoopsie-whoops.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0