Du är i mitt hjärta

skrivet den: 2010-12-13 klockan: 20:45:19 Random Kommentarer (1)
Haft en superduper skön helg
När jag ramlade in i min stökiga lägenhet igår kväll kändes det som tiden stått still
Började fixa och dona och städa precis där jag slutade i fredags
I fredags när hjärnan inte var med mig alls och jag i ren panik hoppade på en buss till resecentrum
Skitsur på mig själv för att jag skulle komma sent till Fimpen
Men Hey, klockan var inte mycket, jag var ute i god tid
en HEL TIMME tidig ner till bussen, tur att det kom en innan

Jag har bott under en filt i mammas och pappas soffa
Sovit i pappas säng
Ätit frukost i mormors kök
och druckit galet mycket kaffe

Har även kollat på bullbak
Klippt smörpapper till whiskeykolor och glömt en tvätt i maskin
Precis så mycket kraftansträngning som jag orkat med

I söndags slog jag mig ner i skräddarställning bakom mormors fotölj
Hittade en massa fotoalbum som jag avverkade, ett efter ett
Allt gick fort, det var en fin stund
Bilder på mamma som liten,
Morfar vid livet
Mormor som ung
Och sist, precis innan jag i ren panik slog ihop det sista albumet
Såg jag en bild på en gråhårig man
Med skägg som liknade tomtens
Kände hur det började brinna i ögonen
Min älskade, Älskade morfar
Den tredje bilden jag ser på honom
En bild där han såg ut precis som morfar
Inga substitut med gamla bilder
Min morfar, som jag kände honom
Jag hatar att det fortfarande bränner av tanken på honom

Älskade morfar
Jag vet mer om dig än folk tror
Jag vet hur min pappa har lett dig hem när du däckat i buskar
Jag vet att du drack för mycket
Men du är min, och jag älskar dig varje dag, varje timme och varje minut
Jag klarar fortfarande inte av att du inte finns här för att få mig le


Kommentarer
Postat av: Klara

<3 för att jag känner precis som du

2010-12-17 @ 19:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0