När man står still och allt annat snurrar

skrivet den: 2011-09-12 klockan: 14:36:38 1 Meningslösa Måndag Kommentarer (0)
Idag äntrade jag Medicinskt Centrum för första gången
och de var fan inte det lättaste jag gjort
Först upp på fel våning för att bli nedskickad med hiss nån helt annan stans
När jag väl var på rätt våning var man tydligen tvungen att ta en kölapp för att säga att
"Hej, jag heter Matilda och jag har en tid här nu"
För att efter det bli skickad "runt hörnet" och sätta sig, men det var tydligen provtagningskön så flyttade igen
Betalade 150 kronor för att Fru Doktor skulle känna lite på min mage och ge mig recept på medicin
Leta sig ut från hela labyrinten igen, hämta medicin och konstatera att jag måste gjort fel
Måste utan att förstå hur det gått till gått till en djuraffär och bett om akvariestenar
Inte lättaste att få i sig, första provet spydde jag upp i vasken
Andra fick jag i mig med sked och en jävla massa vatten efteråt
Och på toppen av det hela ska jag sluta med mina B12 tabletter en vecka och sen tillbaka till labyrinten och säga
"Hej, Jag heter Matilda och jag skulle vilja registrera mig för ett blodprov"
Och då får man en kundlapp och får sätta sig på stället jag satt på idag innan jag fattade att det var fel
Jävla omständiga helvete...

Hej Akvariestenar, jag måste tyvärr äta upp er nu






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0