Merry Christmas i efterskott

skrivet den: 2012-01-03 klockan: 21:14:18 2 Ruby Tuesday Kommentarer (1)
Idag kände jag mig ganska mänsklig
Jag fick tårfyllda ögon om en artikel om Tjernobyl barn
Den känslan försvann fort när jag tio minuter senare
Fick tårfyllda ögon till Shakira - Waka Waka



Idag har jag äntligen vågat mig på ett gympass igen
Förkylningen som hängt med mig i över en månad har fått mig att stanna hemma
Men satan vad skönt det känns nu
och jag tror kanske att det var vad som behövdes för att skrämma bort bacillerna
(Ska tänka på att jag skrev det när jag vaknar med andnöd inatt)

Min julledighet har varit bra
Fick jätte bra julklappar, och de jag gav bort blev också uppskattade
Ställde mig även på vågen efter annandagen och hade inte gått upp ett gram
Sånt gör en också rätt glad med tanke på att man inte direkt tänker på vad man äter under julen

Juldan var jag med Tjällmobor i Motala på parken
Känns som jag har skrivit det här förut, då kan ni bortse från det
Var över förväntan, men som vanligt tappar man bort alla man känner bara man råkar blinka
Kvällen får iallafall ett bra betyg

Nyår spenderade jag nykter hemma i mamma och pappas hus
Ida, Micke och Vilda kom över och vi lagade trerätters, spelade monopol och såg på raketer
Gick oväntat och la mig straxt efter ett
Skyller på att jag hade extraknäckt som assisterande småbarnsförälder hela veckan
Satan så trött man blir av det underbara lilla livet

För att inte behöva publicera det här inlägget som en bok hos Bonnier
Så rundar jag av nu

Puss&Kyss












Kommentarer
Postat av: zwampe

fin blogg!

2012-01-03 @ 21:40:45
URL: http://zwampe.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0