första dagen av resten av helvetet

skrivet den: 2008-08-21 klockan: 16:16:42 Random Kommentarer (0)
Så var man hemma igen
efter första skoldagen efter det sista sommarlovet
måste säga att jag är fruktansvärt tom
jag menar, jag hade inga stora förväntningar på lokalerna
dom kunde ju liksom aldrig vara så pass bra att man njöt av att gå till skolan
men dom hade ju kunnat gjort någonting för att få det lite trevligt

sen stör det mig att vi delar matsal med massa småungar
alltså, VERKLIGEN småungar
den delen av skolan som fortfarande ligger kvar vid hamnen klagar säkert över ettorna
men vi har herregud massa sexor, sjuor, åttor och nior
och säkert yngre folk än så

att vi sedan måste röra oss till gamla skolan är ännu sämre
visst, vi slipper gå dit för lektioner
men idag var vi tvugna att hämta busskort
och jag tror inte det är sista gången man måste dit
på måndag tillexempelt, när alla ska hämta sina datorer
och jag lämnar in min, så måste vi dit

sen så har vi en miljö som liknar en blandning mellan trappuppgång och vårdcentral
vita väggar i klassrummet och en gammal whiteboardtavla sen troligtvis förra ägarna
och gamla skolan. där har dom fått massa fix, typ målningar på väggar och massa mysfaktor
att vi sedan har sju långa trappor upp, det stör mig faktiskt inte så mkt. man vänjer sig

det stör mig.
jaa, det gör det
jag har varit i skolan några timmar
och jag vill aldrig mer tillbaka
bådar det gott för kommande läsår?
neee, inte direkt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0