en underbar katastrof

skrivet den: 2008-10-02 klockan: 22:21:02 Random Kommentarer (0)
Jag tänker skylla på att Martin kom hit igår
(men egentligen vet vi alla att det rör sig om lathet)
Han åkte hem tidigt i morse, fast det var en överdrift
för han tog faktiskt ett bussen.
och enda sen han småsprang ifrån mitt hus med en överupphettad gorby och en energidrink
har jag suttit och kollat på andra avenyn.
det är inte klokt, det låter korkat.
Men det är en liten gubbe, eller tant kanske
som har fått för sig att sekunder, minuter och timmar ska gå så mycket fortare.
Varför har man inte hört någontng om det?
helt plötsligt när man känner att  dagen precis har börjat
är det återigen dags att tända ljus, och nästan somna igen.

I morgon ska jag ta mig till skolan
undrar om jag fortfarande hittar dit?
skolfoto för den som undrar
och det lär bara dom i klassen göra
för vi är underinformerade och hade egentligen inte fått reda på det än
om inte vi kära studenter tog våra egna intiativ och frågade.
låter dumt, väldrigt dumt.
Men vi kan alla tomtar, huldror och nuvarande bergatroll bekräfta att det stämmer.

nu ska jag ta mig igenom ett sista avsnitt
eller är det här början på slutet, alltså ett första
sen se utröstningen på idol, ta en dos av näsprayet. min bästa vän och värsta fiende.
och sedan försöka knocka kudden
take care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0