Min egen krigare

skrivet den: 2010-04-05 klockan: 23:47:48 Kommentarer (0)

"Hon öppnade haspen och puttade till rejält på det gamla fönstret, det öppnades med ett gnissel och hon kände hur den kalla natten letade sig in i hennes sovrum

-Kan du ge mig en cigg? frågade hon.

Jag letade fram det tillplattade röda Marlboro paketet, drog upp en cigarett med munnen och sträckte sedan fram det emot henne. Hon tog emot det och upprepade samma rörelse som jag precis hade utövat, drog fram en tändare och cigaretten började glöda med en svag fräsning, hon tog ett djupt bloss samtidigt som hon kastade över tändaren till mig, jag reste mig och gick lugnt fram mot fönstret och lutade mig ut.

Det var augusti och stjärnorna lyste tydligt på den svarta himlen.

-Kan du tänka dig att sommaren redan är slut?, sa hon

 

-Hos mig har det aldrig varit sommar, jag har vinter året om, svarade jag med en suck.

Jag tänkte tillbaka, det fanns en tid då solen lyste även för mig, med det var då

Det var innan, jag tänker det ofta, aldrig på vad det var innan, bara att det var just det, innan.

Jag vet egentligen varför, men försöker att aldrig tänka på det, försöker helt enkelt få allt att försvinna, försöker glömma."

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0