Doktorn kan komma

skrivet den: 2011-12-14 klockan: 15:45:30 3 It's already Wednesday Kommentarer (0)
I en kvart kunde jag andas utan problem
Frihetskänsla som inte varade länge

Kan väl bara säga att den jävla sjukstugan har öppnat igen
Jag hade medarbetarsamtal för två veckor sen
där Henke sa att jag inte är sjuk lika ofta längre...
Efter det har jag varit hemma i fem dagar.
Jag känner att januari kommer bli en fantastisk månad
Hej Parispengar, ni får betala mina räkningar
Men, idag blev jag faktiskt hemskickad av min chef
Han ville inte att jag skulle smitta ner hela företaget.

Ringde vårdcentralen och bönade för att de skulle skriva ut nått för bihålorna
Den snälla damen i andra änden skulle själv gå in till läkaren och be om ett recept
Jag behövde inte ens ta mig dit (andra sidan vägen)
Det är vad jag kallar service

Nu ska jag fortsätta vara förbannad på mig själv
I morgon kommer mamma och pappa hem



Och i ett halvtaskigt försök att få tillbaka självförtroendet
Har jag sett mig själv på bild för att konstatera att jag ser helt ok ut när jag inte är förkyld

// Rudolf med röda mulen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0