Jag kommer ändå minnas som Lillasvart

skrivet den: 2012-02-26 klockan: 12:14:55 Random Kommentarer (0)
Och nu i efterhand så visste jag ju sanningen redan från start
Jag visste hur allt skulle sluta, eller, kan saker som inte ens börjat verkligen ha ett slut?
Jag visste i varjefall vart jag skulle stå när det började blåsa
Sanningen känns som en ännu hårdare käftsmäll när den kommer ifrån någon annan
Man känner sig helt plötsligt naken och väldigt, väldigt ensam
Även fast jag spenderat varje natt i en tom säng, så har aldrig ensamheten varit så påtaglig som nu
Jag vet att jag är stark, ingen behöver försöka få mig att förstå det
Men jag har glömt bort hur man gör
Hur var det nu igen man stängde en dörr för att öppna en annan
Hur var det man gjorde för att inte lämna dörren på glänt?

Jag vet vad jag måste göra
Det är dags att sluta stänga ögonen för att måla upp dig som en bra människa
Det är dags att ta tag i den där sanningen
Du är och kommer alltid att vara ett svin
Jag hatar dig inte, det kommer jag aldrig att göra
Men det är sorgligt att se så mycket gå till spillo
Försök ha ett bra liv




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0